čtvrtek 9. dubna 2020

Na Lichnici... V lednu jako na jaře


Krásný, slunečný den, moji milí čtenáři :)

Dnes mám pro vás po dlouhé době foto článek. Ale nebojte, bude jich teď víc, protože utíkáme v dnešní situaci hodně do přírody, do lesů, takže fotím to nádherné, probouzející se jaro, dobíjím tam baterky a uklidňuji si nervy.

pátek 3. dubna 2020

Koronavirus... pleteme si paniku se zodpovědností


Tento článek jsem publikovala už někdy před 14 dny, takže jisté pasáže byly aktuálnější, nicméně, podstata zůstává stále stejná a to je ZODPOVĚDNOST.

Nejedete na lyže do zasažených oblastí? Zbytečně panikaříte, přece jste mladý, tak co strašíte. Máte obavy, tak se snažíte získat nové informace? Šíříte paniku. Jde jen o jinou chřipku, tak nepanikař... A tak dále... Neustále se opakující bohorovné věty na internetu.

Dnes a denně se normální, zodpovědný člověk může rozčílit doběla u každého druhého článku na sociálních sítích na toto téma. Nad tou lehkovážností spousty lidí.

Ano, vše zpočátku možná vypadalo jako chřipka, která přece ohrožuje jen „ty staré“ a nemocné. Aha, kdo nemá v rodině nikoho ve starším věku či chronicky nemocného? Ohrozíte své blízké svým nezodpovědným jednáním? A staří lidé nejsou lidé? Mají doplatit na hazardování mladých lidí?

Snad už všichni (i když já osobně o tom silně pochybuji, tak alespoň většina) pochopili, že o žádnou, lehkou chřipku nejde. Zavřely se školy, zavírají se školky, skončilo volné cestování, zavírají se některé obchody, muzea, jsou rušeny kulturní akce. Kvůli lehké chřipce? Vážně si to ještě někdo myslí?

Více si můžete přečíst na magazin.cz.

Mějte se moc hezky a opatrujte se. O víkendu vás potěším fotkami jarní přírody, kam chodíme dobíjet baterky. A taky bude brzy nějaká kosmetika, filmy, seriály a recepty.

Vaše Šárka ♥

pátek 27. března 2020

Nedostatek hořčíku v těle má svá rizika


Nedostatek hořčíku v našem těle nám může způsobit spoustu velice nepříjemných obtíží. Proč se nám ho nedostává, když je vlastně obecně dobře dostupný?

Hořčík neboli magnézium se řadí k nejdůležitějším prvkům v našem těle. Má vliv na téměř tři stovky reakcí v organizmu a seznam jeho pozitivních přínosů je opravdu dlouhý.

Hořčík si žádá každá naše buňka v těle. Podílí se totiž na enzymatických reakcích znamenajících produkci energie v těle. Proto je hořčík důležitý pro svaly a jejich stahy, stejně tak i pro přenos nervových vzruchů. Neméně důležitý je k udržení správného stavu zubů a kostí. Snižuje rovněž míru únavy a vyčerpání.

Nedostatek hořčíku nám dá tělo velice jasně najevo. Může se projevovat úzkostí a nervozitou, člověk se nedovede soustředit, trpí závratěmi a bolestmi hlavy. Často se objevují žaludeční a střevní potíže, nevolnost i zvracení. Úplně nejtypičtějším příznakem bývají svalové křeče, především v oblasti lýtek, ale i nedostatečná citlivost v rukou a nohou, případně brnění a mravenčení. Dostavuje se silná únava. Mohou se objevit i srdeční problémy. Navíc, jsme-li ve stresu, se spotřeba hořčíku ještě navyšuje.

Pokračování článku na magazin.cz.

Jenom něco málo doplním ze své zkušenosti. Proto jsem si vlastně i informace o magneziu vyhledávala a článek sepsala. Na screen hladiny minerálů ve svém těle teprve čekám, protože teď se mi nechce nikam mezi lidi k lékaři, pokud to není nijak akutní. Ovšem i bez potvrzení od lékaře si myslím, že mi hořčík chybí. Samozřejmě jsem to diskutovala s paní magistrou v lékárně a byla jsem i na neurologii pro podezření na tetanii. Není to jen můj výmysl. Nestačí mi totiž magnesium v potravinách, které jím nebo množství, které jím, abych měla hladinu hořčíku vyrovnanou. Bez hořčíku v tabletách nefunguji. Beru potravinový doplněk už od října a moje problémy se znatelně zlepšily. Asi před týdnem jsem celou tou šílenou situací, co je momentálně kolem nás, několik dní magnezium úplně zazdila a sakra mi to tělo dalo potom pěkně najevo. Brnění obličeje, rukou, nohou, bušení srdce, bolesti nohou, zad, celkově kostí, třes rukou, křeče do rukou. 

Prostě hořčík je opravdu zásadní.

Mějte se hezky a opatrujte se.

Vaše Šárka ♥

pondělí 23. března 2020

Výzva 3x3


Krásný podvečer, přátelé ♥

Dáša z blogu Cestou necestou už někdy před měsícem pořádala foto výzvu 3x3. Pochopila jsem, že by mělo jít o tři fotografie ze tří témat. Chtěla jsem se zúčastnit, ale nejdřív jsem na to úplně zapomněla, potom jsem v podstatě byla buď v práci nebo pršelo, takže nebylo, co fotit. Když už jsem si konečně dala něco do kupy, přišel koronavirus, karanténa a nálada absolutně pod bodem mrazu, nechtělo se mi nic.

sobota 29. února 2020

Trápí vás nafouklé břicho?



Obtěžují vás nepříjemné pocity spojené s nafouklým břichem? Pokud nás nafouklé břicho trápí delší dobu, není to už pouze nepříjemná záležitost, nýbrž docela zásadní problém.

Příčin těchto nepříjemných pocitů může být hned několik. Nejčastější z nich je přílišná plynatost ve střevech. Omezte nadýmavou zeleninu jako brokolici, květák, cibuli, česnek, zelí nebo kapustu. Také meloun pojídejte s rozumem, dále ovoce jako broskve, nektarinky, švestky, třešně, blumy. Luštěniny předem namáčejte, vodu slijte, a vařte ve vodě čerstvé. Všechny tyto potraviny totiž obsahují oligosacharidy, které mohou nafouklé břicho způsobit.

Pozor si dávejte také na čerstvý chléb, ještě teplé pečivo či buchty. Je to výborné samozřejmě, co si budeme povídat, ale… Břicho vás potom může pěkně potrápit.

Snažíte se změnit jídelníček a stravovat se zdravěji? Možná ani netušíte, že jste najednou o dost navýšili množství vlákniny ve stravě. Celozrnné výrobky, větší množství ovoce, zeleniny, proteinové tyčinky, to je více vlákniny, než potřebujete. Zkrátka platí všeho s mírou.

Více najdete na stránkách magazin.cz 

Vaše Šárka ♥